Általános Szerződési Feltételek
1. Hatály és általános rendelkezések
A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Welding Expert Mérnökiroda Kft. (a továbbiakban: Vállalkozó) Ügyfelei részére nyújtott szolgáltatásokra és tevékenységekre érvényesek.
Vállalkozó szolgáltatási és tevékenységi területei az alábbiak:
- Hegesztőmérnöki szolgáltatás
- Tartályvizsgálói szolgáltatás
- Műszaki felügyelet
- Megfelelőségértékelési tevékenység
- Szakmai képzés, oktatás
Vállalkozó elkötelezett a szakszerű és etikus működés mellett, szolgáltatásait és tevékenységeit írásos formában megkötött Szerződések, Megrendelések alapján végzi Ügyfelei részére. Jelen ÁSZF a Szerződés, Megrendelés részét képezi, a Szerződés, Megrendelés hatályba lépését követően az ÁSZF rendelkezései figyelembe veendők és alkalmazandók. Vállalkozó és Ügyfele közötti írásos megállapodás aláírásával a jelen ÁSZF tartalma elfogadottnak tekintendő. Az ÁSZF rendelkezései a Szerződés teljesítése során kizárólag abban az esetben nem alkalmazandók, amennyiben az a Szerződésben kifejezetten rögzítésre kerültek. Az Ügyfél eltérő, ellentétes vagy kiegészítő jellegű Általános Szerződési Feltételei csak abban az esetben válhatnak a Szerződés részévé, amennyiben azt Vállalkozó jóváhagyja.
Vállalkozó jogosult jelen ÁSZF-et egyoldalúan módosítani, amelyről Ügyfeleit tájékoztatnia kell. Jelen ÁSZF a Vállalkozó https://weldingexpert.hu weboldalán kerül közzétételre, ahol azt Ügyfelei megismerhetik. Ha az ÁSZF változása az Ügyfél jogos érdekét sérti, vagy lényeges negatív hatással van a Szerződés teljesítésére vonatkozóan, abban az esetben Ügyfél jogosult a Szerződést felmondani a módosított ÁSZF hatálybalépési dátumára.
2. Ajánlat
Ügyfél ajánlatkérése történhet telefonos megkereséssel, e-mail formájában, illetve a https://weldingexpert.hu weboldal ajánlatkérő űrlapjának kitöltésével. Az ajánlatkéréshez legalább az Ajánlatkérő nevét, e-mail címét és telefonszámát kell megadnia. Vállalkozó a szakmailag megalapozott ajánlat elkészítéséhez jogosult a weboldal ajánlatkérő űrlapjában feltüntetett, vagy egyéb módon tudomására hozott elérhetőségi adatok valamelyikén Ajánlatkérőt felkeresni az ajánlatkérés műszaki részleteinek egyeztetése céljából.
Vállalkozó – figyelembevéve a rendelkezésére bocsátott információkat – írásos formában készíti el ajánlatát, melyet e-mailben küld meg Ajánlatkérőnek. Az ajánlat kizárólag írásban érvényes, semmilyen szóbeli egyeztetés, telefonhívás nem tekinthető Vállalkozó részéről kötelező érvényű ajánlatnak.
A Szerződés megkötéséig Vállalkozó ajánlata az Ajánlattevővel történt egyeztetés alapján a terjedelem, a vállalási ár és a határidő tekintetében változhat. Vállalkozó a kiadott ajánlatában megadja az ajánlat érvényességének időtartamát. Amennyiben az ajánlatban erre vonatkozó adat nem kerül rögzítésre, úgy az ajánlati kötöttség az ajánlatnak az elküldését követően 14 azaz tizennégy naptári napig áll fenn.
Az ajánlat elfogadását a leendő Ügyfél az ajánlat cégszerűen aláírt változatának Vállalkozó részére e-mailben történő visszaküldésével tudja megtenni. Ezen elfogadó jognyilatkozatnak az ajánlati kötöttség időtartama alatt a Vállalkozóhoz meg kell érkeznie. Amennyiben a leendő Ügyfél az ajánlatot az ajánlati kötöttség idejének leteltét követően fogadja el, vagy az elfogadó jognyilatkozat ezen időtartamot követően érkezik meg Vállalkozó részére, abban az esetben Vállalkozónak jogában áll az Ügyfél által késedelmesen elfogadott ajánlat tartalmának megfelelő szerződés aláírását megtagadni. A szerződés megkötéséig a Vállalkozó által adott és az Ügyfél által elfogadott ajánlat a terjedelem, a vállalási ár és a határidő tekintetében közös megegyezéssel megváltozható. A szerződéses jogviszony akkor jön létre, amikor Vállalkozó és Ügyfél (a továbbiakban: Felek) a Szerződést aláírják.
3. Szerződéskötés
Felek által a Szerződés megkötésére vonatkozóan tett valamennyi jognyilatkozatot írásban kell megtenni. Az írásbeliségre vonatkozó jelen követelmény a jognyilatkozat elektronikus úton történő megtétele esetén is teljesítettnek minősül. Szerződés akkor jön létre Felek között, ha a megállapodást tartalmazó szerződés mindkét fél által, vagyis Vállalkozó és Ügyfél által aláírásra kerül. Vállalkozó kizárólag papír alapú írásbeli szerződés alapján köteles szolgáltatás nyújtására. Ha az Ügyfél igényei miatt megváltoznak a szerződés feltételei, abban az esetben Vállalkozónak jogában áll a vállalási árat és/vagy határidőt közös megegyezéssel megváltoztatni. Ha Ügyfél nem fogadja el Vállalkozó módosított vállalási árát és/vagy határidejét, abban az esetben jogosult a Szerződést felbontani, de ebben az esetben köteles Vállalkozó által addig elvégzett szolgáltatás, illetve tevékenység teljes ellenértékét azonnali hatállyal kiegyenlíteni. A Szerződés aláírásával Ügyfél a jelen – a szerződéskötés időpontjában hatályos – ÁSZF-et elfogadja, ezt a tényt a Szerződésben fel kell tüntetni.
4. Szolgáltatás/tevékenység teljesítése
Vállalkozó jogosult a szolgáltatás/tevékenység szakmai módszerét és jellegét önállóan, saját maga meghatározni, kivéve, ha Felek írásban ettől eltérő megállapodást kötnek, vagy ha Ügyfél egy meghatározott eljárásmódot követel meg Vállalkozótól. Ha felmerül az írásos Szerződés bővítésének vagy egyéb változtatásának szükségessége, akkor ezekről Feleknek előzetesen, kiegészítő jelleggel, közös megegyezéssel és írásban kell megállapodniuk.
A szolgáltatás terjedelmére kizárólag Felek által elfogadott és egyeztetett tartalmú írásbeli Szerződés az irányadó. Ha a szolgáltatás teljesítése az Ügyfél kérésére vagy érdekkörében felmerült okok miatt meghiúsul, abban az esetben Vállalkozó jogosult részteljesítéssel arányos ráfordításait tartalmazó számláját Ügyfélnek benyújtani.
Vállalkozó jogosult a Szerződés teljesítéséhez alkalmazottat, külső műszaki szakértőt, alvállalkozót, bármilyen harmadik felet bevonni / közvetített szolgáltatást igénybe venni, Vállalkozó által megbízott harmadik fél eljárhat a Szerződés teljesítésében. Vállalkozó által megbízott harmadik fél tevékenységéért kizárólag Vállalkozó tartozik felelősséggel.
5. Teljesítési határidő
A Szerződésben meghatározott teljesítési határidőt az Ügyfél által közölt adatok alapján Vállalkozó és az Ügyfél közösen határozzák meg. Az Ügyfél késedelme kizárja Vállalkozó egyidejű késedelmét. Ha a Szerződés szerinti szolgáltatás/tevékenység körülményeiben a határidő betartását veszélyeztető változás áll be, az Ügyfél köteles a Vállalkozót haladéktalanul értesíteni. Ebben az esetben az Ügyfél a Szerződés módosításától nem zárkózhat el.
Ha Vállalkozó a teljesítési határidőt túllépi, abban az esetben Ügyfél jogosult a Szerződés felbontására. Amennyiben Ügyfél a határidő túllépése miatt egy új, méltányos póthatáridőt határoz meg Vállalkozó számára, és Vállalkozó a póthatáridő leteltekor sem képes a Szerződés teljesítésére, akkor Ügyfél jogosult a szerződést egyoldalúan megszüntetni és – amennyiben a teljesítés Vállalkozónak felróható mulasztásból adódóan nem tudott megvalósulni – kártérítést követelni, amely kártérítés összegének maximális értéke 1 000 000 HUF + ÁFA, azaz egymillió Forint + ÁFA, vagy Felek által megkötött Szerződés nettó összegének 50 %-a, a két érték közül a nagyobb értéket kell figyelembe venni a kártérítés összegének megállapításakor.
6. Felek kötelezettségei
Ügyfél kötelezettsége Vállalkozó szerződésszerű teljesítésének elősegítése. Ügyfél vállalja, hogy Vállalkozó részére a teljesítéshez szükséges közreműködést, valamint összes feltételt saját maga, megbízottja, vagy harmadik fél közreműködésével biztosítja, időben és költségmentesen Vállalkozó rendelkezésére bocsátja. Ügyfél köteles a teljesítéshez szükséges információkat, adatokat, dokumentumokat, vizsgálati mintákat, kommunikációs csatornákat díjmentesen Vállalkozó rendelkezésére bocsátani.
Ügyfél köteles a saját, segítői vagy harmadik fél részéről a teljesítéshez szükséges tevékenységeket időben elvégezni. Ügyfél jogosult a Szerződésben rögzített feladatok teljesítésével kapcsolatban bármikor Vállalkozótól tájékoztatást kérni. Vállalkozó a Szerződésben meghatározott valamennyi kötelezettségét határidőre teljeskörűen teljesíti, felelősséggel tartozik kötelezettségeinek szerződésszerű teljesítéséért, a teljesítés megfelelőségéért, a teljesítés szerződéses célra való alkalmasságáért és a Szerződéssel elérni kívánt eredmény eléréséért.
Vállalkozó a Szerződés teljesítése során köteles az Ügyfél jó hírnevét sértő vagy azt veszélyeztető magatartástól tartózkodni, etikus és tisztességes üzleti hozzáállást tanúsítani, Ügyfél érdekeit megfelelő módon képviselni.
Vállalkozó jogosult a többlet ráfordítását pótlólagosan felszámítani, Ügyféllel folytatott előzetes egyeztetést követően, ha a – szükséges és indokolt – többlet ráfordítást tételesen igazolni tudja.
Ha a szolgáltatást az Ügyfél által kijelölt helyszínen kell elvégezni, abban az esetben Ügyfél köteles a teljesítés helyszínét munkavégzésre, szolgáltatás nyújtásra, vagy tevékenység végzésre alkalmas állapotban Vállalkozó rendelkezésére bocsátani, bejárhatóvá, megközelíthetővé tenni. Vállalkozó a munka megkezdését mindaddig jogosult megtagadni, amíg Ügyfél ezen kötelezettségét nem teljesíti.
Amennyiben Ügyfél magatartása miatt Vállalkozó nem tudja a Szerződésben foglalt kötelezettségeit teljesíteni, akkor Vállalkozó jogosult a szerződést egyoldalúan megszüntetni és – amennyiben a teljesítés az Ügyfélnek felróható magatartásból adódóan nem tudott megvalósulni – kártérítést követelni, amely kártérítés összegének maximális értéke 1 000 000 HUF + ÁFA, azaz egymillió Forint + ÁFA, vagy a Felek által megkötött Szerződés nettó összegének 50 %-a, a két érték közül a nagyobb értéket kell figyelembe venni a kártérítés összegének megállapításakor.
7. Szerződés teljesítése
Vállalkozó a Szerződés teljesítésekor teljesítésigazolást állít ki, amelyet Ügyfél részére átad. A teljesítésigazolás kölcsönös aláírásával ismerik el Felek a teljesítés tényét. Amennyiben Ügyfél nem ismeri el Vállalkozó teljesítését, abban az esetben Ügyfél köteles a kifogásait és az indoklását Vállalkozó részére 3 munkanapon belül írásos formában eljuttatni.
Írásbeli kifogás esetén Felek kölcsönösen törekednek a megegyezésre. A megegyezés elősegítésére az írásos indoklást Vállalkozó köteles egy egyeztető megbeszélés során tételesen megcáfolni. Amennyiben Vállalkozó meg tudja cáfolni Ügyfél kifogásait és a személyes egyeztető megbeszélésen közösen megegyeznek a teljesítés tényében, abban az esetben a teljesítésigazolás újbóli kiállítását követően Felek egyidejűleg aláírják a dokumentumot. Ellenkező esetben az egyeztetés eredménytelenül zárul és Vállalkozónak jogában áll békéltető testülethez, vagy bírósághoz fordulni követelésének bizonyítása és számlájának kiegyenlítése érdekében.
8. Fizetési feltételek, késedelmes fizetés
Felek megállapodnak abban, ha a Szerződést az Ügyfél bármely okból teljesítési határidő elérését megelőzően megszünteti, abban az esetben Ügyfél köteles az addig elvégzett munka/szolgáltatás/tevékenység ellenértékét Vállalkozónak megfizetni. Vállalkozó részére a Szerződésben foglalt díj attól függetlenül jár, hogy Vállalkozó szerződésszerű teljesítése az Ügyfél részére nem következett be.
Vállalkozó számlát jogosult kiállítani, ha a teljesítés feltételei adottak. Vállalkozó által megküldött számlával szembeni reklamációt a számla megküldését követő 3 munkanapon belül, írásos formában fogad el Vállalkozó. Vállalkozó számláinak kiegyenlítését legkésőbb a számlákon feltüntetett fizetési határidőkig kell Ügyfélnek átutalnia Vállalkozó szerződésben megadott bankszámlájára, amennyiben Felek nem rendelkeznek máshogy a Szerződésben.
Ügyfél késedelmes fizetése esetén Vállalkozó késedelmi kamat felszámítására jogosult a Polgári Törvénykönyv mindenkori előírásai szerint, továbbá Ügyfél a jogos követelések behajtására irányuló eljárások valamennyi költségét köteles Vállalkozónak megtéríteni.
9. Felelősség
Szerződésszegés, teljesítési határidő elmulasztása, vagy Vállalkozó, illetve Ügyfél magatartásából adódó teljesítés hiánya esetén az 5. pontban (Vállalkozónak felróható okokból) és a 6. pontban (Ügyfélnek felróható okokból) leírtak az irányadók. Felek ugyanakkor kölcsönösen mentesülnek a felelősség alól, ha bizonyítják, hogy magatartásuk nem volt felróható, mindent megtettek Vállalkozó teljesítésének elősegítéséért. A kártérítési kötelezettség korlátozása azonban nem terjed ki olyan károkozásra, amely szándékosságból ered, vagy a károkozás következtében az élet, testi épség, vagy egészség károsodott. A kártérítés mértéke tekintetében Vállalkozó felelőssége személyi, tárgyi vagy vagyoni kártérítés tekintetében legfeljebb a Szerződésben vállalt kötelezettségeknek a szerződésben megjelölt ellenértékéig terjed.
Ügyfél az olyan esetleges károkat, amelyekért – álláspontja szerint – Vállalkozót terheli felelősség, haladéktalanul, írásban vagy elektronikus úton jeleznie kell Vállalkozó felé. A késedelmesen megtett bejelentésből adódó károkért Vállalkozó nem vállal felelősséget. Ügyfelet a Polgári Törvénykönyv mindenkor hatályos rendelkezései szerint kármegelőzési, kárelhárítási és kárenyhítési kötelezettség terheli. Ezen kötelezettségek felróható megszegése miatt keletkezett károkat Vállalkozó nem köteles megtéríteni.
10. Titoktartás, adatvédelem, szerzői jog
Vállalkozó a Szerződés teljesítése során tudomására jutott üzleti és vállalati titkokat, „know how” információkat illetéktelen módon nem hozza nyilvánosságra és nem használja fel. Ügyfél a Vállalkozótól megszerzett információkat teljes titoktartással, mint üzleti titkot kezeli. Ennek betartása érdekében Feleknek mindent meg kell tenniük, hogy harmadik fél ne férhessen az adatokhoz és nyilvántartásokhoz.
Vállalkozó fenntartja magának a jogot, hogy a Szerződés teljesítése szempontjából fontos dokumentumokról, a szolgáltatás/tevékenység végzése során előállított dokumentumokról, jelentésekről, kutatási- és kísérleti eredményekről másolatot készítsen.
Vállalkozó köteles a szolgáltatás/tevékenység végzése során tudomására jutott tényeket és információkat titokban tartani, valamint bizalmasan kezelni. Vállalkozó (szolgáltató vagy adatkezelő) számára kiemelt fontosságú cél az általa kezelt személyes adatok védelme, az Érintettek információs önrendelkezési jogának biztosítása. Vállalkozó Adatvédelmi és adatkezelési szabályzata a https://weldingexpert.hu weboldalon közzétételre került és bárki számára hozzáférhető.
Vállalkozó fenntartja magának a szerzői jogot az általa készített szakvélemények, vizsgálati eredmények, műszaki cikkek és vizsgálati jelentések tekintetében. Vállalkozó által készített és Ügyfél részére átadott jegyzőkönyveket, nyilatkozatokat, állásfoglalásokat, jelentéseket stb. csak a Szerződésben meghatározott célra szabad felhasználni, amelyre azok a megállapodás szerint készültek.
11. Egyéb rendelkezések
Vállalkozó szerződésmódosítást kezdeményezhet, amennyiben a szerződés körülményeiben változás következik be. A szerződésmódosítást vagy kiegészítést írásos formában kell megtenni. A szerződésre vonatkozó minden változtatás és javítás csak Felek kölcsönös, írásbeli megállapodása révén jöhet létre.
Amennyiben jogszabályi rendelkezés következtében vagy a kialakult bírósági joggyakorlat által a jelen ÁSZF bármely rendelkezése érvénytelenné válna, úgy az érvénytelen rendelkezés nem alkalmazható Felek jogviszonyában. Az ÁSZF jogszabályi rendelkezés következtében vagy a kialakult bírósági joggyakorlat által nem érintett rendelkezései változatlanul érvényesek és hatályosak.
Vállalkozó és Ügyfél közötti jogvita esetén a Vállalkozó székhelye szerinti bíróság illetékes. A szerződéses viszonyra és valamennyi abból eredő jogviszonyra kizárólag a magyar jogrend alkalmazható. Vállalkozó minden vitás kérdésben törekszik tárgyalásos úton történő békés megegyezésre.
Jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) 2023.09.22. napjától kezdődően hatályosak.
Welding Expert Mérnökiroda Kft.
https://weldingexpert.hu